Asiakas: Kati Saario, Happy Customer Company / Suunnittelija: Tanja Kallio
Logo hankittuna ja käytössä, sekä sitä hyödyntäviä dokumenttipohjia - tämä oli asiantuntijayrittäjä Kati Saarion tilanne, kun tapasimme. Hänellä oli tarve toteuttaa selkeä ja yhtenäinen graafinen ilme yrityksen viestintää varten. Vanha logo oli hankittu internetistä, mutta ei ollut ihan sitä mitä haluttiin. Tunnettavuuden luomiseksi logoa oli jo käytetty yrityksen alkutaipaleella.
Suunnittelun lähtökohtana oli luoda uusi yritysilme, jossa huomioidaan vakiintunut logo, mutta samalla uudistetaan se tarkemmin omien toiveiden mukaiseksi. Yritysviestintää varten tarvittiin käyntikortit, esite ja ennen kaikkea koulutustyökaluna toimivat Powerpoint- ja Word-pohjat. Lisäksi yritysilme tuotiin yrittäjän tärkeiden työkalujen eli some-kanavien profiileihin LinkedInissa, Facebookissa ja Twitterissa.
K: Tanja haastatteli minua pitkään ja kysyi yksityiskohtaisia kysymyksiä, minkälaista yritysilmettä halusin yritykselleni. Tapasimme muutaman kerran ja Tanja selvitti tarkasti, että mitä halusin. Huomasin, että hän kuunteli minua. Sain erinomaista asiantuntijapalvelua, sillä minun toiveitani kuunneltiin, mutta Tanja osasi tuoda asiaan omaa ammattinäkemystään.
T: Katin kanssa kävimme läpi niitä teemoja mitä hän yrityksenä ja persoonana haluaa viestiä. Opin samalla Katin toimialasta LinkedIn- ja somekonsulttina paljon.
Minusta on aina innostavaa työskennellä sellaista ihmisten kanssa, joille oma toimiala ja työ on innostuksen lähde. Haluan kuunnella asiakkaani ajatuksia, tarpeita ja tavoitteita. Ne ovat suunnittelijalle elementtejä, joilla luodaan haluttua visuaalista viestintää, mielikuvia ja tarinoita.
" Sain varmuutta viestintään ja jaan ylpeänä käyntikorttiani ja esitettäni. "
K: Olin erittäin tyytyväinen lopputulokseen. Se oli jopa parempi kuin odotin. Pidin erityisesti siitä, miten logoa oli uudistettu unohtamatta tunnistettavuutta, sillä olin jo käyttänyt vanhaa logoa puolitoista vuotta. Värimaailma oli raikas ja perustui jo minun käyttämääni värimaailmaan. Selkeä, suunniteltu yritysilme ja graafinen ohjeistus luovat yritykselle ammattitaitoisen ilmeen. Sain varmuutta viestintään ja jaan ylpeänä käyntikorttiani ja esitettäni.
T: Katin kanssa oli ilo työskennellä. Katin yritykselle luotiin hänelle ominainen värimaailma. Suuri kantava elementti Katin yrityksen visuaalisessa viestinnässä oli räätälöity graafinen elementti eli pallomainen kuvituskuosi. Luotu kuvitus personoi ammattimaisesti LinkedIn- ja somekonsulttitoimistoa ja viestii niitä verkostoja ja kohtaamisia, joita meillä on ympärillämme. Kun näemme nämä vuorovaikutuksen mahdollisuudet, niin osaamme hyödyntää niitä.
Hyvä kommunikointi ja vuorovaikutteinen yhteistyö vaikuttavat aina lopputulokseen. Yritysilme on erilaisten osiensa summa riippuen tarpeesta. Mukaan kuuluuvat aina esim. värit, typografia ja graafiset elementit. Yritysviestinnässä jokainen elementti toimii kokonaisuuden osana: logo, värit, fontit, kuvitus ja valokuvat ovat eräänlainen graafinen paketti. Ja lopulta graafinen ohjeistus on manuaali tuon paketin käyttöön.
" Lopputulos oli toivomani mukainen: freesi, energinen ja siinä on pehmeyttä unohtamatta bisnesnäkökulmaa. "
K: Tanjan kanssa oli helppo työskennellä ja kommunikoida. Hän toimi erittäin ammattitaitoisesti. Huomasin myös matkan varrella, että Tanja on taiteellisesti lahjakas ja hän myös harjoittaa lahjakkuuttaan monipuolisesti. Olen erittäin tyytyväinen Tanjan palveluun. Suosittelen Tanjaa ehdottomasti vastaaviin tehtäviin eli suunnittelemaan logon ja yrityksen graafisen ilmeen. Ostin häneltä samalla myös esitteen suunnittelun ja uudistuneet käyntikortit. Lopputulos oli toivomani mukainen: freesi, energinen ja siinä oli pehmeyttä unohtamatta bisnesnäkökulmaa.